מיחזור רכב הוא פירוק רכבים לרכיבי חילוף.
לתעשייה שמות שונים לענף זה, כולל חצרות גרוטאות, חצר הריסות רכב, יצרנית חלקי חילוף לרכב, ולאחרונה, מיחזור רכב או רכב.
מגוון רחב של מכוניות זבל מושלך על ידי בעלים שאינם יכולים להרשות לעצמם מכוניות חדשות ולא קל למכור אותן לחצרות גרוטאות.
במקום זאת, הם תורמים רכבים אלה לצדקה או נותנים אותם. אלה שאינם יכולים להשתמש במכוניותיהם יותר, מוצאים זאת כמשימה מאתגרת להשליך אותם.
לוקח יותר מדי זמן, יותר מדי מאמץ וכסף רב לחפש קונים,
לפרק את המכוניות, למחזר ולהשתמש בהן מחדש בצורה אחרת או למכור אותן.
פירוק רכבים איך זה עובד?
מגזר זה משגשג בישראל מזה 30 שנה והוא זכה לפופולריות וחשיבות רבה.
חברות רבות קפצו לפעולה ומציעות תשלומים משתלמים לאנשים שיפרקו את כלי הרכב שלהם,
ייקחו את רכיביהם וימכרו אותם. אם יש לך חלקי חילוף לרכב, זו ההזדמנות שלך
להרוויח רווחים מהזבל הישן והלא רצוי שלך. יתכן שתוכל לקבל עבודה בענף זה.
תעשיית המיחזור משגשגת גם בישראל .
חברות פלדה ויחידות ייצור אחרות המייצרות ומייצרות מוצרי פלדה,
שוכרות כעת אנשי מקצוע שיפרקו את כלי הרכב הישנים והסוף שלהם
ותפטר את הגרוטאות.
תעשיית הפלדה זקוקה לאנשי המקצוע הללו מכיוון שכבר אינה זקוקה למספר רב
של אספני גרוטאות.
כתוצאה מכך, יש הרבה מקומות עבודה במגזר זה.
תוכלו למצוא באתר mcar – מגוון רחב קונה רכבים לנסיעה למגוון רחב של דגמים במחירים שווים
פירוק רכבים איך זה עובד בעולם?
בארצות הברית ישנן אפשרויות עבודה רבות בענף זה.
הרבה כלי רכב נמחצו ומיוחזרו כאן.
תעשיית מיחזור הרכב פורחת גם כאן ומספר חצרות גרוטאות רכב צצו במקומות כמו אלקרידג ', מרילנד, קרבונדייל, אילינוי ואל מונטה, קליפורניה.
גרוטרים רבים פוטרים כעת מעבודתם והחליטו להמשיך בקריירה בענף מיחזור הרכב.
תעשיית מיחזור הרכב מרחיבה את שירותיה ברחבי הארץ.
ניתן לקרוא באתר עוד כתבות בתחומים:
פירוק לרכבים ישנים מה חושב לדעת?
ישנם קבוצות וארגונים שונים הפועלים בשירות פירוק ושימוש חוזר ברכבים.
האיגוד הלאומי לרעיונות רעיונות מציע הדרכה לציבור כיצד לפרק ולהשתמש מחדש במכוניות ורכבים אחרים.
התאגיד למיחזור שטיחים וריפודים מציע שיעורי הדרכה והסמכה בנושא מיחזור רכב ומעודד את הצרכנים לירוק.
זה עוזר לצרכנים בכך שהוא מלמד אותם כיצד לפרק ספות ישנות, ספות, כסאות ושולחנות ואז להשתמש בחלקים
אלה ליצירת פריטים חדשים כמו זריקות, כריות, מפות ושמיכות.
חומר רב למחזור משמש ליצירת כריות.
ישנם מספר גרוטאות רכב רבות ברחבי הארץ המאכלסות מאות סוגים שונים של מכוניות,
רכבי שטח, אופנועים, חלקי סירות וסוגים אחרים של רכבים מפורקים.
חברות מסוימות מציעות ייעוץ חינם בכדי לחנך את הציבור בנוגע לתוכניות מיחזור של חלקי חילוף לרכב.
חשוב מאוד שבעלי הרכב יכירו את האפשרויות שלהם בכל הנוגע לסילוק הרכבים הישנים שלהם.
עבור אותם אנשים ועסקים שבוחרים לפרק את כלי הרכב שלהם, הם צריכים להיות מודעים לחלוטין
לכל התקנות שנקבעו על ידי ממשלות מקומיות, מדינות או פדרליות בנוגע לתוכניות פינוי פסולת ומיחזור רכב.
אפשרות אחת בה אנשים רבים בוחרים היא שימוש בחברת מיחזור רכב מחוץ לאתר.
כמה מרכזי מחזור וחצרות גרוטאות יגררו עבורך את כלי הרכב הישנים שלך, אך ייתכן שתצטרך לשלם תשלום.
זו דרך טובה לחסוך כסף ולהיות בטוחים כי הרכבים הישנים שלכם מסולקים כראוי.
מגרשי גרוטאות רבים יפרקו גם אופנועים וסירות וכן מכוניות
אלה רק חלק מהשירותים הפופולריים יותר שזמינים בחצרות גרוטאות שונות ברחבי הארץ.
בעוד שאנשים רבים מנצלים שירותים אלה, ישנן גם חברות קטנות יותר המתמחות בפירוק
ומחזור של כל מיני סוגי כלי רכב שונים. הקפד לבדוק את דפי הצהוב המקומיים שלך עבור חברות שיכולות לעזור לך בצורך זה.
כיצד לפרק חלקי רכב לשימוש חוזר
כיום, מיליוני אמריקאים לוקחים חלק בתוכניות מיחזור רכב ותחבורה.
הסיבה לכך היא שכעת מכירים בכך שלא ניתן למחזר את כל הרכבים הישנים. חלקם ניתנים למיחזור אך ביכולת מוגבלת מאוד.
כדוגמא, אם מכונית ישנה נחלשת ומשופצת מחדש,
יתכן שהיא תוכל לייצר רק כמויות קטנות של בנזין.
הסיבה לכך היא תכנון מנוע הבעירה הפנימית הדורש החלפת חלקים מיוחדים.
אלטרנטיבה פחות יקרה לכך היא להחזיר את הרכב לחלקים שאותם ניתן למכור או לסחור כדי להחזיר הוצאות.
רוצים לקבל את כל המידע למצוא מגוון רחב של פירוק רכבים בכל הארץ תוכלו לבקר באתר https://www.mcar.co.il/
פירוק רכבים – ניתן לפרק ולשמש מחדש סוגים אחרים של כלי רכב
כולל כאלה שעדיין משמשים כרכבי רחוב.
ישנן כעת תוכניות שישלמו לפירוק רכבים חוקיים ברחובות ואז להשתמש מחדש בחלק מחלפי הרכבים האחרים.
חלק מהעלויות הנלוות לפירוק ומחזור הרכב כוללות את עלות העבודה לפירוק הרכב,
כמו גם עלות החלקים והזמן הדרוש ליצירת עבודת תיקון איכותית. כמו כן יש לציין כי אם רכב ימוחזר,
תחול עלייה בכמות המטען החשמלי שתיווצר על ידי האלטרנטור או המצבר של הרכב. ברוב המקרים לרכבים
שנעשה בהם שימוש חוזר לחלוטין יש עלויות התחלתיות נמוכות יותר.
הבעיה במיחזור רכבים היא שחלק מכלי רכב אלה אינם עומדים בתקנים המחמירים הנדרשים על ידי ה- EPA (הסוכנות להגנת הסביבה)
כדי לטפל בבעיה זו קיימות מספר תקנות.
תקנות אלה מתמקדות בייצור, הובלה ומיחזור של גרוטאות מתכת ופלסטיק.
תקנות ה- EPA מסדירות גם כמה חלקי גרוטאות ניתן לאסוף מרכב יחיד.
על מנת להבטיח את האכיפה היעילה ביותר של פינוי הפסולת,
חשוב שיינתן רישיון לכל מי שמתכוון להעביר או לפרק טובין לפסולת.
ישנם עסקים רבים המציעים שירותי תיווך רישיונות.
חלק מתוכניות המיחזור מאפשרות לצרכנים לשלוח את רכבם המשומש למחזר מורשה לצורך אחסון בטוח.
אחרים מאפשרים לצרכנים לשלוח את חלקי הרכב שלהם ולהשליך את הרכב בסוכנות, וכך לנקות את הנטל שבאחסון הרכב.
כאשר אדם מחליט לשלוח את מכוניתו למיחזור, הוא בוחר בשיטה אחראית לסילוק סילוק מכוניתו.
פעמים רבות, חברה המתמחה במיחזור רכבים תציע ביטוח מפני נזק או גניבה של רכבכם.
ישנם מספר יתרונות לבחירת מיחזור רכב או רכב על פני שיטות סילוק מסורתיות
ראשית, זה יעיל יותר.
כאשר אדם שולח את רכבו למיחזור, הרבה מהחומרים ימוחזרו ולא יהפכו לחומר גלם למוצרים חדשים.
לדוגמא, אם מכונית נשלחת רק לחצר גרוטאות, כ -80 אחוז מהמתכת הכלולה ברכב תימס ותופק למוצרים חדשים. עם זאת,
כאשר היא נשלחת לחברת מיחזור, המתכות מופרדות ונשלחות לחצרות גרוטאות שונות,
כך שניתן למחזר את המתכות בתהליך זה. התוצאה היא מיחזור רב של חומר לא רצוי, וכתוצאה מכך פחות מכוניות שהושלכו.
בנוסף, תוכניות מיחזור רכב מספקות כסף נוסף עבורך. מכיוון שהתהליך מסיר רכבים ישנים שאינם בשימוש, תפחית את התלות שלך בנפט זר.
תוכנית מיחזור רכב מפחיתה גם את פליטת גזי החממה על ידי הפחתת כמות הדלק הנשרפת
בתהליך פירוק הרכבים. בנוסף, כאשר הרכב פורק סופית,
ניתן למכור או להחליף את חלקי החילוף בקהילות שונות.
זה מספק לך הזדמנות להרוויח קצת כסף מהאוטו הגרוטאות.
סילוק כלי רכב שאינם בשימוש או לא רצוי אינו עוד חלק מאיסוף האשפה
באמצעות מיחזור רכב ואפשרויות אחרות כמו פירוק והרכבה מחדש,
ניתן למחזר את הרכב הישן והבלתי רצוי של האדם ולבצע בו שימוש מחדש במגוון דרכים.
יתר על כן, ניתן למכור את החלקים הממוחזרים ברווח.
פירוק הרכבים והרכבתם מחדש הם חלק ממספר תוכניות סביבתיות שנועדו לעודד הפחתת פסולת, סביבה ללא זיהום ואיכות חיים לכולם.
כיום ישנן מספר חברות רכב המוקדשות להציע שירותי מיחזור איכותיים לרכב.
רבות מחברות אלה פועלות בשיתוף פעולה הדוק עם יצרני רכב ובעלי הרכב כדי להבטיח שכל מקרה של פסולת רכב יטופל כראוי ומקצועי.
למען האמת, ברוב החברות הללו יש צוות מומחים של טכנאים שעובדים יחד עם יצרני הרכב לפירוק המכוניות.
הטכנאים המומחים יחד עם המכונות המשמשות בתהליך, מבטיחים כי הרכבים מפורקים בצורה הכי ידידותית לסביבה שאפשר.
כיום, חשוב יותר מתמיד להבטיח שהסביבה תישאר נקייה מפסולת ומכל מיני פסולת מזיקה.
אחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות מיחזור רכב וסילוק רכבים לא רצויים בצורה ראויה ואחראית.
בבחירתך למחזר מיחזור רכב, אתה למעשה מסייע לסביבה על ידי שמירת פסולת מזיקה מטמנות המזבלה ומספק אמצעי להרוויח כסף מפירוק ובנייה מחדש של רכבים שהיו בבעלותם.
ישנן סיבות רבות מדוע ניתן לבצע את תהליך פירוק ובנייה מחדש של כלי רכב
הסיבה החשובה ביותר היא לחובבי הרכב, המעוניינים לשחזר את הרכב הקלאסי או אספן האהוב עליהם.
למעשה, יש אנשים שבאמת רואים בכך השקעה. אחרים בוחרים לפרק כלי רכב ישנים ומיושנים על מנת לחלק חלקי חילוף למכוניות חדשות יותר.
עבור אלו המשתייכים למשפחה שיש לה מספר כלי רכב לתחזוקה, פירוק הוא האופציה הטובה ביותר. מלבד לחסוך הרבה כסף בקניית חלקי חילוף חדשים, המשפחה שלך תרוויח גם מחיסכון בדלק.
אם אתם מתכננים לרכוש מכונית חדשה או רכב לשימושכם, תצטרכו לוודא כי אתם רוכשים מכונית שתוכננה לעמוד בשימוש מחוספס.
יש אנשים שאפילו מפרקים את המכוניות הישנות שלהם כדי למכור אותם למחזרים.
כיום, כל אחד יכול לבחור לרכוש חלקי חילוף לרכב משומש ושבור על מנת לעשות שימוש
חוזר בסוגים שונים של רכבים.
פירוק הופך כעת לפופולרי כחלופה ירוקה לפינוי חלקי רכב משומשים.
כדי שתוכלו לפרק ולהרכיב מחדש חלקי רכב משומשים, יהיה עליכם לרשום את כלי הרכב שלכם באמצעות רישום פרטי רכב (VIR).
תהליך ההרשמה הוא לרוב בחינם ולוקח רק כמה שעות מזמנכם.
על מנת לפרק את מכוניתך או את רכביך, יהיה עליך גם להיות בעל רישיון הבעלים שלך,
כמו גם מסמכי רישום לרכב אחרים.
תוכלו לקבל את כל התיעודים הנדרשים בקלות על ידי ביקור במשרד DVLA הקרוב.